fbpx

Asiakaskokemus – puhelinliittymän siirto

Täysi-ikäiseksi ehtinyt kuopus halusi, että siirrän aiemmin hallinnassani ja omistuksessani olleen puhelinliittymän hänen nimiinsä. Hän oli kilpailuttanut uuden liittymän ja operaattori oli vaihtumassa.

Tämän piti olla helppoa.

Kirjauduin pankkitunnuksilla uuden operaattorin linkistä ja hyväksyin liittymän siirron tällä viikolla.

Sitten alkoi vanhan operaattorin markkinointiviestintä:

tarjoamme enemmän

tarjoamme parempaa

tarjoamme edullisemmin

ja kaupan päälle vielä Lidliin 30 euron lahjakortti

Näinhän se pitää mennäkin: vanhasta, laskunsa ajallaan maksaneesta asiakkaasta ei haluta luopua, vaan hänestä pyritään pitämään kiinni (win-back).

Sain tekstiviestinä keskiviikkona, torstaina ja perjantaina  tarjoukset. Joku yritti asiakaspalvleusta myös soittaa minulle, mutta en kesken työpäivää ehtinyt vastaamaan.

Sitten sähköpostiini tuli perjantaina sopimustiivistelmä toistaiseksi voimassa olevasta sopimuksesta. Luulin sitä aluksi huijausviestiksi, mutta kävin operaattorin sivuilla katsomassa ja kyllä, minulle oli tehty poikani liittymästä toistaiseksi voimassa oleva sopimus.

Laiton välittömästi viestiä sopimuksesta asiakaspalveluun. Lupasivat reagoida parin arkipäivän kuluessa.

Ehkä siihen mennessä verenpaineeni on hieman laskenut ja osaan käyttäytyä asiallisesti.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on 10.2.2022 ottanut kantaa operaattorin ja liittymän vaihdosta, mutta eihän sopimuksia ole aiemminkaan voinut tehdä ilman asiakkaan suostumusta.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston ajantasaiset ohjeet voit lukea tästä.

Miten tämä meni niin kuin omasta mielestä?

PS. Chat ei vastaa, puhelin ei vastaa, viesteihin ei vastata. Asia on kesken vielä 12.3.